W stronę północnej Polski

IMG_3398_stitch Kiermusy

Jakiś czas temu gościłam w stronach północno-wschodniej Polski. Jak przed każdym mniej lub bardziej planowanym wyjazdem obowiązkowo należy rozejrzeć się po mapie, czy aby będąc w danej okolicy nie stracimy okazji, aby zobaczyć coś zobaczenia wartego. W tym przypadku odwiedzałam docelowo Białystok, lecz po drodze zajechałam też do Kozłówki. Mieści się tam piękny pałacyk - Muzeum Zamoyskich - z dużym parkiem. Dopełnieniem jest mała menażeria ze zwierzętami, głównie ptakami, ale są też moje ulubione kozy. Niemałą atrakcją pozostaje także Muzeum Socrealizmu znajdujące się w osobnym budynku. 

Giżycko to piękna przystań z pływającymi czarno-białymi łyskami i lśniące przycumowane łodzie. Odwiedzenie miejsc leżących nad wodą zawsze kojarzy mi się z wakacjami...
Inną bardzo urokliwą miejscowością był Reszel. Zdjęcia o zachodzie słońca wydobyły piękno z mieszczącego się tam zamku. Stare kamieniczki pobliskiego ryneczku z dachami pokrytymi czerwoną dachówką wyglądały równie zachęcająco. Polecam zajechać, jeśli będziecie w tych okolicach.

Dla miłośników zwierząt wszelkiego rodzaju punktem nieodzownym jest Ostoja Żubra w Kiermusach. Spotkamy tu oczywiście żubry, ale nie obędzie się też bez owiec. Bardzo urokliwe są domki do wynajęcia tzw. "Dworskie Czworaki", szczególnie dobre rozwiązanie, jeśli podróżujemy z rodziną lub większą grupą (domki mieszczą do 8 osób.). Polecam odwiedzić stronę, na której opisane są różne inne atrakcje miejsca oraz możliwości najlepszego wykorzystania pobytu.

IMG_3229 Kozłówka

IMG_3246_stitch Kozłówka

IMG_3305 koza

Białystok

IMG_3424 giżycko

IMG_3527 - Reszel

IMG_3518 Reszel

IMG_3364 żubr Kiermusy

 

9 thoughts on “W stronę północnej Polski

  1. Zdjęcie Reszela (Reszelu?) o zachodzie jest fantastyczne. Też zwiedzałam w ciągu ostatnich lat te okolice (z tym, że w kilku osobnych wycieczkach, Warmia+Mazuryx2 i Podlasie) i są to wspaniałe okolice, będę często wracać na wschód Polski.

    Lubię to

    1. Byłam tam krótko, szybki przejazd na 2h może, ale miło wspominam. Miło odkryć czasem i w Polsce coś ładnego. Na ogół niestety więcej jest tego co rozczarowuje (realistka). Grunt by jeździć, pokazywać dalej i uświadamiać innych! 🙂

      Lubię to

      1. Ja je odkrywałam zupełnie od zera, ale wszystkie trzy regiony zwiedziłam bardzo dokładnie. Jeśli chodzi o Podlasie to dwie relacje fotograficzne są na moim blogu, a jeśli chodzi o Warmię i Mazury to powiem z głowy – warto zobaczyć Wilczy Szaniec (kwatera Hitlera), akwedukty w Puszczy Romnickiej, Klasztor Kamedułów w Wigrach (i samo jezioro też), szlak Kanału Augustowskiego, Lidzbark Warmiński (zamek), Mikołajki…uff, więcej nie pamiętam 🙂

        Lubię to

Skomentuj

